تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۶۴
۰
plusresetminus
ساخت موفقيت آميز فيلمهايي همچون matrix reloaded ،enter the matrix باعث كشانده شدن محيط و شخصيتهاي اين فيلم به بازيهاي رايانه اي شد. ماتريكس داستان گروهي از انسانهاست كه خود را از پليديهاي اين جهان رهانيده و در گوشه اي از فضاي نامتناهي در شهري به نام زايان zion زندگي مي كنند آنها از طريق خطوط تلفن وارد اين جهان مي شوند تا براي رسيدن به حقيقت اطلاعات جمع آوري كنند. در مقابل آنها موجودات انسان نما اما ماشين صفت كه ساخته دست بشرند دشمنان سر سخت آنان مي باشند و همواره جدال سختي بين ماشينها و قهرمانان زايان وجود دارد آنها هر موجود سر راه خود را به ماشين تبديل مي كنند و به راحتي به مقدار زياد در يك جا جمع مي شوند.و به سختي از بين مي روند.اما قهرمانان زايان كه سمبل انسانهاي تكامل يافته اند كه از نيروي عشق بر خوردارند و اين تنها برتريشان نسبت به ماشينهاست .
نقد وبررسي بازي ماتريكس
ساخت موفقيت آميز فيلمهايي همچون matrix reloaded ،enter the matrix باعث كشانده شدن محيط و شخصيتهاي اين فيلم به بازيهاي رايانه اي شد.
ماتريكس داستان گروهي از انسانهاست كه خود را از پليديهاي اين جهان رهانيده و در گوشه اي از فضاي نامتناهي در شهري به نام زايان zion زندگي مي كنند آنها از طريق خطوط تلفن وارد اين جهان مي شوند تا براي رسيدن به حقيقت اطلاعات جمع آوري كنند.
در مقابل آنها موجودات انسان نما اما ماشين صفت كه ساخته دست بشرند دشمنان سر سخت آنان مي باشند و همواره جدال سختي بين ماشينها و قهرمانان زايان وجود دارد آنها هر موجود سر راه خود را به ماشين تبديل مي كنند و به راحتي به مقدار زياد در يك جا جمع مي شوند.و به سختي از بين مي روند.اما قهرمانان زايان كه سمبل انسانهاي تكامل يافته اند كه از نيروي عشق بر خوردارند و اين تنها برتريشان نسبت به ماشينهاست .



برررسي:
موضوع اصلي اين بازي" آخر الزمان تكنولوژيك" است

زماني كه رباتها و ساخته هاي دست بشر به مرحله اي از تكامل و هوش برسند كه عليه انسان دست به شورش مي زنند و قصد نابودي نسل بشر را دارند.اين مصنوعات دست بشر به حدي قدرتمند شده اند كه انسان در برابر آنها دچار عجز شده است.

در اين زمان يك منجي كه انسان با هوش و شجاعي است با ايمان و اعتقاد راسخ به مبارزه با دشمنان مي رود و در اين راه نيروهاي اندك خود را نيز هدايت مي كند و سر انجام بر دشمن غلبه مي كند .

منجي مورد نظر شخصي با ظاهر غربي است و غير از او كسي ياراي مقاومت را ندارد .

همانطور كه دكتر بلخاري در نقد فيلم ماتريكس عنوان مي كند پس از به وجود آمدن بحران ،شهرآرماني عنوان مي شود با نام زايان صهيون كه تنها نيروهاي آنجا توانايي مقابله با بحران را دارند و مي توانند دنيا را نجات دهند يعني تصويري ارائه مي شود تنها جايي كه مي توان نجات يافت چه در قلمرو ماده چه در قلمرو معنا جايي نيست جز زايان

به نظر مي رسد هدف نهايي اين بازي رسميت بخشيدن به صهيونيسم و دولت غاصب ان است

ايده و فكر حاكم بر اين بازي بي ارتباط با عقايد صهيونيسم مسيحي نمي باشد چرا كه يكي از اصول اين جنبش ،بازگشت مسيح را منوط به برپايي دولت صهيونيستي ميداند

كشيش پت رابرتسون در اين باره مي گويد :

اسراييل پايتخت معنوي جهان است اين همان چيزي است كه خدا در عهد قديم از آن به مركز زمين ياد كرده است

اسراييل پست ديدباني خداست در و بايد باشد !به يك معنا اگر نقشه هاي او خدا توسط انسانها تخريب شود چشمان سياهي در برابرش هستند .و او به مردم اجازه نخواهد داد تا نقشه هايش را خنثي كنند ….

اگر ما با دشمنان اسراييل متحد شويم در برابر خدا ايستاده ايم …

به همين دليل است كه حمايت از صهيونيسم حتي در بازي هاي كامپيوتري نيز فراموش نشده و مورد حمايت قرار مي گيرد.

جالب است بدانيد سي دي اين بازي فقط در ماه اول 2500000 عدد به فروش رسيده است كه تاكنون فقط چهارده بازي توانسته اند در ماه اول به چنين فروشي دست يابند.

مهندس مهدي حق وردي طاقانكي
https://ayandehroshan.ir/vdcebe8zijh8p.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما