تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۴۱
۰
plusresetminus
آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید در قم بر لزوم زمینه سازی ظهور با راهکار زندگی عاقلانه و فرهنگ سازی آن در اجتماع برای پرهیز از مرگ جاهلی تاکید کرد.
قم، دیدار مسوولان پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با آیت الله العظمی آملی.
قم، دیدار مسوولان پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با آیت الله العظمی آملی.
به گزارش روابط عمومی موسسه آینده روشن، وی در دیدار با مسوولان پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و پژوهشگران پژوهشکده مهدویت (موسسه آینده روشن) گفت: آنچه برای حوزه و دانشگاه و جامعه ما لازم است شناخت حضرت ولی عصر(عج) است آنچه که پیامبر بزرگ اسلام(ص) ما را به آن سفارش فرموده اند شناخت امام برای پرهیز از مرگ جاهلی است، پس از آنجا که مرگ، شربت میوه زندگی انسان است اگر حیات انسان حیاتی عاقلانه نباشد، مرگ او با جهالت خواهد بود.

وی افزود: یکی از کارهایی که این پژوهشکده باید انجام دهد این است که این را به دیگران تفهیم کنند که صلح طلبی و عدالت طلبی به معنای مهدی خواهی نیست بلکه آنان فکر می کنند که عدالت محض با دموکراسی و حکومت مردم بر مردم محقق می شود در حالی که این عدالت تنها با حکومت الله برمردم و خلیفه خدا بر مردم محقق می شود.

آیت الله العظمی آملی اظهارداشت: باید به این افراد تفهیم کرد که موضوع عام و کلی و نوعی مهدویت را هم نباید مراد خود بدانند بلکه مهدویت شخصی و امام معصوم است که می تواند راه سعادت بشر را پیش روی او قرار دهد.

وی با اشاره به دعای امام صادق(ع) در مورد وظایف دوران غیبت گفت: حضرت در این دعا اولین راه شناخت و زمینه سازی ظهور را در شناخت حضرت حق می دانند و سپس معرفت نبی و رسول خدا(ص) و در مرحله آخر انتظار و شناخت خلیفه و ذخیره الهی روی زمین که حضرت حجت(عج) باشند را مد نظر قرار می دهند.

آیت الله العظمی آملی خاطرنشان کرد: وظیفه رسمی ما در دوران غیبت انتظار است، در اولین مرحله باید مردم را برای زمینه سازی ظهور آماده کرد، زیرا اعتقاد نداریم که وقتی امام زمان(عج) تشریف می آورند می خواهند با هفت میلیارد نفر در حال حاضر در جهان بجنگند و همه را نابود کنند اقدام اصلی حضرت عاقل کردن مردم است.

وی ادامه داد: وقتی مردم عاقل شدند زمینه سازی برای حکومت جهانی هم آسان خواهد بود مقدار زیادی از وقت و بودجه کشور صرف مقابله با جرایم ابتدایی است که این ها جزو الفبای دین هستند که متاسفانه از هفت میلیون پرونده جرایم در کشور شش و نیم میلیون پرونده به دلیل رعایت نکردن الفبای دین است.

آیت الله العظمی آملی عنوان کرد: زمانی پژوهشکده مهدویت و همایش دکترین مهدویت به موفقیت می رسند که مردم را به سوی زندگی عاقلانه سوق دهند و این رسالت بزرگی است که مهم ترین راهکار برای زمینه سازی ظهور است.

وی گفت: روزی از آیت الله العظمی بهجت(ره) پرسیدند که چه کنیم که امام زمان(عج) را ببینم که ایشان فرمود اگر شما انسان خوبی باشید و سرجای خود قرار بگیرید خود امام شما را خواهد دید که خیلی مهم تر از دیدن امام توسط شماست؛ زیرا خداوند در قرآن آورده است که به واسطه اعمال برخی افراد آنها را نخواهد دید و صدایشان را نمی شنود.

در ابتدای این مراسم دبیر پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و رییس پژوهشکده مهدویت در سخنانی گفت: معتقدیم که آموزه مهدویت عامل حیات شیعه است، بر اساس روایت متواتر «من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلیه» و این که حضرت باقر(ع) آن را مرگ در کفر و نفاق و ضلالت دانسته اند خود را موظف دانستیم در این عرصه وارد شویم و به فرهنگ سازی در زمینه سازی ظهور کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی افزود: حرکتی که در حوزه با راه اندازی سطح سه آغاز شد و با راه اندازی سطح چهار مهدویت به حرکت خود ادامه داد بسیار مبارک است و باید این مساله به کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه ها هم متصل شود تا راهبردهای زمینه سازی ظهور و فرهنگ سازی مهدویت در جامعه بشری نهادینه شود.

وی اظهارداشت: توقع داریم این بحث در سطح مرجعیت مطرح شود و مباحث مهدویت در جامعه از سطح خواب و رویا با توجه به هزاران روایتی که در این حوزه داریم به علم گرایی و فرهنگ سازی منتج شود ولی متاسفانه تا به حال بزرگان ما به شکل جدی در این حوزه وارد نشده اند.

پورسیدآقایی گفت: این پژوهشکده در حد توان خود با دایر کردن چندین مجله و تارنمای (سایت) تحقیقاتی، علمی، هنری و فرهنگی به زبان های عربی و انگلیسی و برپایی همایش بین المللی دکترین مهدویت -با حضور 100 مهمان و محقق خارجی- در حوزه موعود گرایی و مهدویت در این عرصه وارد شده است ولی انتظار این است مساله زمینه سازی در تمام بخش های کشور از صدا و سیما و وزارت خانه ها گرفته تا کرسی های نظریه پردازی دانشگاهی و حوزوی مورد توجه قرار بگیرد.

علاقه مندان برای شرکت در پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت می توانند مقالات خود را تا 20 خرداد ماه امسال به دبیرخانه همایش واقع در قم، خیابان شهدا، کوچه 25 ، پلاک 27 ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در قم با تلفن 7833714 تماس بگیرند.

پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با رویکرد «جامعه و دولت زمینه ساز؛ رسالت ها و راهبردها» در 13 و 14 مرداد ماه سال جاری در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی در تهران برگزار می گردد.

نشانی اینترنتی همایش بین المللی دکترین مهدویت
www.mahdaviat-conference.com است.
https://ayandehroshan.ir/vdcjfvevzuqex.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما