تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۵۱۴
۱
plusresetminus
حجت الاسلام نصوری گفت:باید بتوانیم نگاه معرفتی نسبت به امام زمان (عج) را پررنگ کنیم و تلاش‌های امام حسن عسکری (ع) برای ورود شیعه به دوران غیبت را تبیین کنیم
باید نگاه معرفتی نسبت به امام زمان (عج) را پررنگ کنیم
حجت الاسلام نصوری گفت:باید بتوانیم نگاه معرفتی نسبت به امام زمان (عج) را پررنگ کنیم و تلاش‌های امام حسن عسکری (ع) برای ورود شیعه به دوران غیبت را تبیین کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصوری با اشاره به همزمانی آغاز امامت امام زمان (عج) و شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان، طلاب و دانشجویان، این موضوع را اتفاقی ویژه دانست و گفت: این اتفاق فرصتی مناسب است که بتوانیم در آن نگاه معرفتی نسبت به امام زمان (عج) را پررنگ کنیم و تلاش‌های امام حسن عسکری (ع) برای ورود شیعه به دوران غیبت را تبیین کنیم و برای نسل نو توضیح دهیم که در آن زمان توسط ایشان چه اقداماتی برای نگهداری و حفظ سلامتی امام زمان (عج) و بعد هم امامت ایشان صورت گرفته است و در طول این مدت ما چگونه باید برای فرج امام زمان (عج) بسترسازی کنیم.
نصوری گفت: نکته‌ی دوم در خصوص نهم ربیع‌الاول امسال، تقارن آن با ایام دفاع مقدس است. یکی از الگوهای خوب و زمینه ساز برای نسل نو، شهدا هستند زیرا کسانی که در دوران غیبت از نایب عام امام زمان (عج) اطاعت کرده اند به طبع آن از خود امام زمان (عج) هم اطاعت می‌کنند، به همین دلیل از شهدا می‌توان به عنوان الگوهای عینی و زمینه سازان استفاده کرد.
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد در ادامه گفت: شعار نهم ربیع‌الاول امسال، «بیعتی تا همیشه» نامگذاری شده است. یعنی ما در شهادت امام عسکری (ع) که همزمان با سالروز امامت امام زمان (عج) هست بحث بیعت با امام را داشته باشیم. بیعتی که تا زمان ظهور امام آن را در خود و در جامعه ایجاد و حفظ کنیم.
وی ادامه داد: نکته‌ی مهم دیگر، موضوع هفته‌ی وحدت است و یکی از محورهایی که می‌تواند جهان اسلام را با هم متحد کند، منجی باوری است که همه‌ی ادیان الهی و حتی غیرالهی با شعار عدالت و معنویت به دنبال منجی گرایی و منجی باوری هستند و در بین مسلمانان هم این موضوع به اسم مهدویت است.
نصوری گفت: حرکت دیگر طرح خاتم تا خاتم (پیامبر به عنوان خاتم الانبیا (ص) و حضرت مهدی به عنوان خاتم الاوصیا (عج)) و برنامه‌هایی است که در این طرح با توجه به شبکه ی گسترده ای که بنیاد در کشور دارد به دنبال انجام آن است، برنامه‌هایی که با توجه به نوع مأموریت دستگاه‌های مردمی و غیرمردمی تعریف شده است و شامل نهادها، شوراهای سیاستگذاری، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، صدا و سیما، دستگاه‌های تبلیغاتی مثل سازمان تبلیغات و شهرداری‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ائمه جمعه و مصلی‌های نماز جمعه، اوقاف و امور خیریه شامل بقاع متبرکه، مهدیه‌ها و …، نیروهای مسلح، مدیریت کتابخانه های عمومی، ادارات، اصناف و بازاریان و … است.
وی افزود: کار دیگری که با توجه به درخواست استان‌ها و خلأای که وجود داشته انجام شده، آماده کردن عهد نامه‌ی منتظران است که در روز ۹ ربیع به صورت نمادین و با امضا روی بنری که شامل ۱۲ بند برای عهد و بیعت با امام زمان (عج) است، انجام می‌شود. این عهدنامه با السلام علی ربیع الانام و نضرة الایام … شروع و پایان آن با اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی هذا … است، که بخشی از دعای عهد است. همچنین بروشوری با نام روز عهد و بیعت با امام زمان (عج) تهیه شده که دستگاه‌ها می‌توانند فایل آن را دریافت و نسبت به چاپ آن اقدام کنند.
حجت الاسلام نصوری در پایان برنامه‌هایی را که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) متولی انجام آنهاست، به شرح ذیل تشریح کرد:
۱. آغاز اجرای مسابقه ملی «نقش خاتم»، مسابقه حفظ و مفاهیم چهل حدیث از مجموعه احادیث امام عصر علیه السلام که از تاریخ نهم ربیع برگزار خواهد شد و عموم علاقه مندان می‌توانند با مطالعه کتاب، مشاهده پوسترها و یا گوش دادن پادکست‌های احادیث در مسابقه شرکت کنند.
۲. اجرای برنامه‌های ویژه بزرگداشت در دانشگاه‌ها و مدارس علمیه که نظر به همزمانی ایام نهم ربیع‌الاول با آغاز سال تحصیلی جدید اهتمام و توجه به برنامه‌های بزرگداشت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در قالب برنامه‌های گفتمانی و نشست مهدوی مورد تاکید می‌باشد.
۳. اجرای برنامه صبحگاه نظامی در مراکز نظامی با عنوان عهد سربازی
۴. اجرای برنامه زنگ (عهد یاری) در مدارس با همکاری آموزش و پرورش که این برنامه در قالب طرح عهد یاری به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری و ابلاغ ارائه شده است.
۵. برگزاری جلسات مجازی ایده‌های محتوایی کودک و نوجوان و مهر مهدوی مدارس ویژه مربیان و مبلغان مهدوی کشور توسط دفتر مرکزی
۶. اجرای نمایشگاه محصولات و منشورات بنیاد در مدارس دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با تخفیف ویژه
۷. اجتماع منتظران (بیعتی برای همیشه) که در راستای توجه جامعه و مردم به آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام و ترویج فرهنگ عهد و بیعت با امام حی علیه السلام برگزاری برنامه اجتماع منتظران طبق سنوات گذشته در یکی از میادین اصلی شهر انجام می‌گیرد.
۸. برگزاری نشست‌های بصیرتی مهر مهدوی «از خاتم الانبیا تا خاتم الاوصیاء» که از نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام عصر علیه السلام تا هفدهم ربیع‌الاول ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به صورت پخش زنده هر شب ساعت ۲۰:۰۰ در آپارات با حضور کارشناسان تخصصی مهدویت اجرا خواهد شد.
۹. مسابقه ملی پرسمان مهدوی (پرسمان مهدویت مجموعه‌ی ۵۰ قسمتی شامل سوالات و شبهات جدید حوزه مهدویت بوده که هر هفته روز سه شنبه در فضای مجازی منتشر می‌شود. در پایان هر ماه سوالات مسابقه منتشر و از بین برگزیدگان به قید قرعه جوایز نفیس اهدا می‌شود)
۱۰. تولید و ارائه بسته محتوای تبلیغی مهدویت در موضوع نهم ربیع‌الاول
۱۱. برگزاری نشست‌های مهدوی در مساجد «یاد او» به صورت شناسایی ده مسجد شاخص استان و برگزاری ۱۰ نشست مهدوی با حضور کارشناسان تخصصی مهدویت.
۱۲. دعوت و برنامه ریزی جهت حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت در استان
۱۳. برگزاری زیارت آل یاسین با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در بزرگداشت روز نهم ربیع
۱۴. برگزاری پویش جشن عبادت دختران با همکاری ستاد اقامه نماز و واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت
۱۵. انتشار ویژه نامه‌های الکترونیکی امان و رصد
 
https://ayandehroshan.ir/vdcc.sqsa2bqp0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما