تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۹۵
۰
plusresetminus
به گزارش کمیته اطلاع رسانی همایش بین المللی دکترین مهدویت، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت در مراسم اختتامیه این همایش اظهار داشت: تنها رسالت ما در عصر غیبت زمینه‌سازی برای ظهور مولایمان، حضرت مهدی‌(عج) است که همت بزرگان، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی،دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت:حوزه‌های علمیه خاستگاه بحث‌های مهدویت است
وی با بیان این‌که زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، نیازمند تعیین جامعه مقصد است، بر مشخص شدن ویژگی‌های این جامعه تأکید کرد و افزود: حوزویان ویژگی‌های اصلی جامعه منتظر را مشخص کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواستگاه بحث‌های مهدویت است، استادان حوزه در این عرصه وارد شده و از مسؤولان نظام بخواهند و مطالبه کنند تا وارد نگاه راهبردی این آموزه شوند.

وی خاطرنشان کرد: حوزویان جامعه مقصد را مشخص کنند و با معلوم بودن جامعه مبدأ برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب، راهکارهایی طراحی شود و پس از مشخص شدن جهت راهکارها، راهبردها ارائه شود.

رییس مؤسسه آینده روشن با بیان این‌که برخی از مراکز حوزوی و دانشگاهی به تعیین راهبردها همت گماشته‌اند، گفت: ششمین همایش دکترین مهدویت نگاه خود را متوجه این موضوع کرده است.

وی تأکید کرد: آموزه مهدویت مانند یک انرژی فوق هسته‌ای‌ در دست شیعه است که متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های آن تنها به اندازه روشن کردن یک چراغ معمولی استفاده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی بیان داشت: اعتقاد به مهدویت نه انرژی هسته‌ای دنیا بلکه انرژی هسته‌ای برای روشن کردن تمام عالم است، اما متأسفانه از این رویکرد جدی به آینده بشریت، آن‌چنان که باید استفاده نکرده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد:‌ هرچند این نگاه راهبردی با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت نفس گرم امام خمینی‌(ره) و فرزند خلف ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فضای شیعی گسترش پیدا کرد، اما می‌طلبد تا بزرگان، فضلا، اساتید حوزه و دانشگاه در این وادی به طور جد وارد شوند که کاری کارستان است.
https://ayandehroshan.ir/vdcakmne149no.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما